Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: 2018. október 18., csütörtök 5:40



Hozzászólás a témához  [ 7 hozzászólás ] 
 Húsvét 
Szerző Üzenet

Csatlakozott: 2015. április 4., szombat 13:59
Hozzászólások: 2
Hozzászólás Húsvét
Közeleg a Húsvét szent ünnepe, ennek alkalmából úgy gondoltam, megosztok veletek egy rövid(?!) történetet. Azért teszem ezt, mert tudom, hogy e halottnak tűnő oldal csak mély álmot alszik, és érzem legbelül, hogy hamarosan új virágba borul majd.

Nem kívánok senkit sem érzéseiben vagy méltóságában megbántani, se az indulatokat felkorbácsolni. Ez az eset már nagyon-nagyon-nagyon régen történt, úgy érzem a Huncraft világa már megérett rá, hogy megemlékezzünk róla, és a dolgok történéséből tanulva mindannyian jobb emberek legyünk, nagyobb szeretettel és megértéssel viseltessünk játékostársaink iránt.

Lehet hogy sokatok számára ismerős lesz, de biztos vagyok benne (sőt bízom is benne, hisz ez azt jelenti, sok fiatal van még köztetek) hogy lesznek olyanok, kiknek új lesz e mese. Álljon itt hát tanúbizonyságul, mint történtek a dolgok...

ÓSZÖVETSÉG

1. Fejezet
A teremtés előtt


Kezdetben vala az Internet. Az internet megváltoztatta a világ menetét, meggyorsította és megkavarta azt. Így történt ez a játékvilágban is. Sorra jöttek a sablonjátékok, a látvány egyre szebb és szebb lett, de a tartalom mögötte egyre csak sorvadt és egyre csak silányabbá vált. A játékosok a világ minden tájáról sorra ráébredtek erre, és ki mertek állni a régi játékok erényei mellett. Amikor a grafika mai szemmel nézve igencsak nevetséges volt, mégis sokkal szabadabban élt a játékos szellem.

De imáink meghallgattatásra leltek!
Egy szakállas ember a messze Északról (nem, nem a Télapó, hanem egy bizonyos Notch) megteremtette nekünk a Minecraft csodálatos világát. Egy világot, ami a felületes szem számára csúnya, "kockás" (és valóban!), de az igaz szívű emberek meglátták benne a végtelen lehetőségét!

2. Fejezet
Genesis

Kezdetben vala a sötétség.
Az első snapshotban Notch megteremtette a light levelt és szétválasztja a nappalt az éjszakától. Notch látta, hogy ez jó. Megpihent.

A második snapshotban Notch szétválasztotta az alsó és a felső vizeket. Az alsó vizeket elnevezte "Ocean biome"-nak, a felsőket esőnek. Notch látta, hogy ez jó. Megpihent.

A harmadik snapshotban Notch megteremtette a szárazföldeket: a dirtöt, a sódert, a homokot. A föld mélyére követ teremtett, melyek olyan értékes érceket hordoztak mint a szén, vas, arany, lápisz, vöröskő, és a legértékesebb mind felett: a gyémánt. Teremtett még magas hegyeket, melyek mélyére emeraldot is tett.
Notch látta, hogy ez jó, de így a világ nagyon üres volt és élettelen. Ezért Notch megteremtette a grasst, hogy benője a dirtöt, a tall grasst, a virágokat, a fák sokaságát, dinnyét, tököt, búzát, répát, krumplit, kakaóbabot, kaktuszt, cukornádat és a többi növényt (még a myceliumot, gombákat és óriás gombákat is, holott azok nem is növények). Megparancsolta nekik, hogy sokasodjanak, terjedjenek el az összes (legalábbis a legtöbb) biome-ban, a szakadékok legmélyétől a hegycsúcsokon át, a legkisebb szigetekig is! Notch látta, hogy ez jó. Megpihent.

A negyedik snapshotban Notch megteremtette a kocka Napot, a kocka Holdat és a kocka csillagokat. Notch azt mondta, a nappalt világítsa meg a kocka Nap, az éjszakát a kocka Hold és a megannyi kocka csillag. Ezentúl a Nap fénye adta a light levelt, táplálva a növényeket, elpusztítva minden gonoszságot. Notch látta, hogy ez jó. Megpihent.

Az ötödik snapshotban Notch megteremtette a vízi állatok sokaságát (főleg halat, meg polipot, de abból jó sokat), így a tavak, tengerek nyüzsgővé váltak a sok élettől. Notch látta, hogy ez jó. Megpihent. (Tudom, az égi állatokról nem beszéltem, talán majd valamelyik későbbi updateben...)

A hatodik snapshotban Notch megteremtette a szárazföldi állatok sokaságát: a disznót, a bárányt, a tehenet, a gombatehenet, a lovat (a szamár is ló játéktechnikailag), a nyulat, az ocelotot és a farkast. Megparancsolta nekik, hogy sokasodjanak, vegyék birtokukba a biomokat! Notch látta, hogy ez jó, de még mindig úgy érezte, hiányzik valami. Ezért a saját képére megteremtette a playert. Notch látta, hogy ez jó.
Majd így szólt a playerhez:
- Ide figyelj, Steve! - mert így nevezte - Neked adom ezt az egész világot annak minden növényével, állatával, ércével, a bedrocktól egészen a height limitig. Hódítsd meg azt, uralkodj és gazdálkodj rajta! Csak annyit kérek, hogy enchanted golden apple-t ne egyél, mert akkor minden tudás birtokára ébredsz és boldogtalan leszel! Vili?

A hetedik snapshotban csak kisebb bugfixeket adott ki, mert Notch látta, hogy nem minden volt jó. Ezután megpihent.

3. Fejezet
Bűnbeesés

Steve nem hallgatott a teremtőjére, és amint elegendő aranyat bányászott és elég tölgyfát (wtf?) kivágott, megcraftolta az enchanted golden apple-t és megette azt. Notch féktelen haragra gerjedt! Mennykőként csapott le haragja, ami egy közeli disznót zombidisznóemberré változtatott.
- Steve, nem fogadtál szót! Ezért kiűzlek a paradicsomból! Megtöltöm a föld mélyét lávával, ami nem csak téged pusztít el, hanem az itemeidet is elégeti! Sőt, oda teszem a legtöbbet, ahol a legnagyobb értékből, a gyémántból is a legtöbb van, a 11-es levelre! A bányászat ezután sok idődbe telik majd, közben eszközeid veszítenek majd a durabilityből, amíg teljesen el nem használódnak! És hogy szenvedéseidet megsokszorozzam, minden éjszaka halálosabbnál halálosabb lények lepik majd el világodat: zombik, csontvázak, pókok, egyéb szörnyetegek, amik a te healthedre szomjaznak majd. Az enderman lopkodja majd a lerakott blokkjaidat, de ez semmi! Mind közül a legszörnyűbb a creeper lesz, ami hangtalanul fog mögéd osonni, és építményeidet, itemeidet veled együtt fogja elpusztítani!

És Steve a paradicsomból kiűzete vala, puszta kézzel ütötte ki a fák törzsét, hogy kunyhót készítsen az első éjszakára a szörnyek sokasága ellen, amik a sötétségből születtek.

4. Fejezet
Steve és Herobrine

Steve és Herobrine testvérek voltak. Békében éltek együtt, Herobrine búzát termesztett, Steve bárányokat breedelt. Az NPC falvakban a búzából készült kenyérért Notch emeraldot adott, a gyapjúért pedig semmit (mert Steve nem a legszebb kék gyapjút adta oda, hanem a csúnya szürkét). Ezért Steve féltékeny lett testvérére és féltékenységből egy kőkarddal le PvP-zte őt, és az emeraldokat sem adta neki vissza. Herobrine azóta is kísért a játékban, Notch sem tudja eltávolítani, hiába veszi ki minden egyes nagy updatenél. A kísértő szellem teleszórta a világot furcsa objektumokkal, lebegő szigetekkel, fortresseket, templomokat rejtett el, de tele rakta őket csapdákkal, hogy Steve halálát okozzák, ha kapzsi módon meg akarja kaparintani a kincseiket.

Steve szégyenében és magányában az online szerverekre vándorolt, ahol a többi játékossal közös sorsra van kárhoztatva. Eredendő balcklistében hordozza valamennyi player az engedély nélküli PvP-t, építményeiket a grieferek rongálják, ládáikat tolvajok fosztják majd ki.



ÚJSZÖVETSÉG

1. Fejezet
Huncraft

A Minecraft magyar hajnalán a jóságos k-zed és felesége Estrica létrehozták nekünk, magyar playereknek a Huncraft nevű szervert. Itt minden játékos, aki premium account vásárlásával megbánta warez bűneit nyugalomra lelt. Nem volt szabad PvP, a griefereket mindig bannolták, a rongálásokat rollbackkel visszaállították. Az adminok bölcsek és megértőek voltak. Megajándékoztak minket olyan csodákkal, mint például a TP, bookok, dynmap, kovácsisten szentélye, alkímia, napvarázs, varázskard. A helyesírási hibát vétőkre villámként sújtottak le, kvízzel szórakoztattak minket.
És ezért nem kértek semmit tőlünk, bárki támogathatta egy csekély összeggel a szervert, de csak egy zöld nevet kapott érte, nem kreatívot, nem fly-t, sem egyéb pay-to-win átkokat.

2. Fejezet
A fénykor és a hanyatlás

De telt-múlt az idő, a régi játékosok kezdték megunni a Minecraftot. Erről nem a szerver tehet, minden körülmény adott volt - hiszen nagyon sok csodálatos építmény született - de az idő mindig a világ ellen dolgozik. Egyre több régi motoros hagyta ott a szervert, de nem is igazán a szervert, hanem magát a Minecraftot, annak csodálatos kockavilágával együtt. Még érkeztek az új játékosok, de már egyre kevesebben. Hol voltak már azok az idők, amikor 30-40-50 ember épített egyetlen közös projektet?

A Minecraft megtette azt amire hivatott: átformálta a játékok világát, és szabadjára engedte az indie játékok korszakát. Mégis megmaradt egy kemény mag, akik ragaszkodtak ehhez a csodás kockavilághoz, akiket nem zavart az idő múlása, hajtotta őket az alkotási vágy, amit itt ki tudtak élni. Igazából a legtöbben már csak egyetlen dolog miatt jártak fel: a közösség miatt.

Mivel nagyon különböző emberek alkották ezt a közösséget a béke törékeny volt közöttük. Nézeteik különböztek, máshogy képzelték el a szerver jövőjét. Az adminok már csak ritka vendégek voltak a szerveren, a moderátorok közül pedig nem mindenki értett egyet. És akkor színre lépett a szerver kétségtelenül legellentmondásosabb személye: Kraiu.

3. Fejezet
Kraiu tanításai és sötét oldala

Kraiu nagyon aktív játékos volt. Sokat volt fent a szerveren, szeretett építeni, a kvízválaszokat már kívülről tudta. Barátaival hatalmas városokat és látványosságokat húzott fel. Itt már kezdődtek is a súrlódások. Páran felfedezték, hogy építményei "csupán" másolatok, nem egyedi alkotások. Azonban nem szabad elfelejteni, így is hatalmas teljesítmény. Aki próbált már egy nagy épületet lemásolni survivorben, az tudja hogy miről beszélek. Kraiu ezért többször szóvá tette, át kellene állítani kreatívra a szervert. Ezzel megosztotta a szerver játékosait ugyan, de a többség még mindig úgy gondolta, a survivornek van létjogosultsága.

De ne szaladjunk annyira előre. Mivel sokat volt fent a szerveren, egy idő után észrevette a hiányosságokat, visszásságokat - amiket igazából sokan mások is - de ő különbözött valamiben a többiektől: szóvá tette. Gyakran olyan dolgokért állt ki, amit sokan helyesnek láttak, csak nem mertek szólni érte. Vagy szóltak ugyan, de a javaslatuk elsikkadt a moderátorok között ("nincs és nem is lesz, pont."). Ő azonban kiállt a nézeteiért (és így sokunk nézeteiért is!), érvekkel támasztotta alá javaslatait, amik így többször célt is értek, számos általa javasolt újítás került be a szerverre (például alkímia receptek). Jól ismerte a játékosokat, az új játékosokhoz is mindig volt pár jó szava. Üdvözölte őket, kérdezgette, beszélgetéseket indított. Többeknek úgy tűnt, már-már moderátori tevékenységet végez. Meg is vádolták ezzel, "ne moderátorkodjon".

Úgy gondolta, a moderátorok (akinek nem inge...! - a szerk.) nem foglalkoznak kellőképpen a játékosokkal, a moderátorok már nem a játékosokért vannak (ismétlem, akinek nem inge...! - a szerk.), nem veszik figyelembe azok igényeit, kéréseit, míg máskor túl szigorúan járnak el és piti dolgokért (pl. nem újraültetett fafarm) nagy büntetéseket szabnak ki.

Buzdította a népet nagy, közös építkezésekre. Hatalmas farmokat épített, amik segítségével a teljes szervert ellátta építőanyaggal: ha kő, föld, gyapjú, nád, vagy akármi kellett, Kraiu adott. Persze, nem ingyen. Végre használhattuk a megszerzett petákjainkat. Olcsó volt? Nem. Drága volt? Nem. Volt! Kraiu előtt és után egy-egy nagy építkezés eleve kudarcra volt ítélve, mert nem mindenki bányászik szívesen napokat, ami a több duplaládányi anyag beszerzéséhez szükséges. A szervert ő szerelte fel enchantolt cuccokkal. Mindenki tőle vett "encsi dia csákit". Nem adta olcsón, de volt, beszerezhetővé vált az, ami előtte és utána is csak nagyon nehézkes volt. Beindította a szerver gazdaságát.

4. Fejezet
Kraiu üldöztetése

Viszonya fokozatosan elmérgesedett a moderátorok többségével. Erős akaratú játékos volt, igazát igyekezett véghez vinni. A moderátorok szavát gyakran semmibe nézte, őket megkerülve az adminisztrátorokhoz fordult, többször egyenesen k-zed tett igazságot közöttük. A mendemondák végletesnek írják le viszonyukat. Van aki szerint nagyon jó viszonyban voltak, mindig szívesen fogadta a javaslatait, és amikor a staff egyes tagjai hatalmukkal visszaélve kegyetlenkedtek rajta, ő segített neki. Mások szerint teljes mértékben megvetette Kraiut, szinte csak megtűrt személy volt a szerveren. Hogy mi az igazság? Ezt csak ők ketten tudhatják, de talán mindkettő igaz a maga módján. Azért az a felvetés túlzásnak tűnik, hogy Kraiu k-zed törvénytelen fia lenne.

Mik voltak ezek a kegyetlenkedések? Feloldották a mobvédelmet a látványosságainál, látványosságából kivették a gyémánt blokkokat, mondvacsinált okokkal börtönbe zárták, banrequestet raktak rá (ami végül k-zed vett le). Úgy lett sokoldalas blacklistje, hogy valójában csak egyszer vétett a szabályok ellen: nofallt használt. Ez valóban nem volt szép tőle, amikor kiderült róla, többen el is pártoltak tőle. A moderátorok ekkor fedték fel a közösség előtt a másik sötét titkát: épületei másolatok. Ez alapjaiban rendítette meg a Kraiuba vetett hitet. De ő nem tört meg, "bosszúját" építésben élte meg. A játékosok szemében mégis ő volt a hős, mert szembe mert szállni a felsőbb akarattal, sokszor azt fejezte ki, ami miatt a mezei playerek nem mertek felszólalni.

Aki beszélgetett vele, az többségében szerette őt, még ha eleinte nem is jöttek ki jól, egy beszélgetés barátokká tette őket. Viszont a moderátorokkal szemben nem válogatta meg szavait. Gyakran felemelte a hangját ellenük a szerveren és a fórumon is. Próbálta az embereket abba az irányba terelni, amit helyesnek vélt. Legközelebbi barátait a Steril nevű csoportba tömörítette, akikkel gyakran együtt épített, nevezhetjük őket Kraiu apostolainak. Kik voltak ők? Nem akarom, nem is tudnám felsorolni őket. Vajon köztük is dúltak viták, vagy Kraiu feltétlen hívei voltak? Ezt csak ők tudhatják!

5. Fejezet
Az apostol árulása, Kraiu kálváriája

Kraiu a vezetőség szemét már szúrta egy ideje, figyelmeztetéseket kapott bőven, de nem tett semmi olyat, ami miatt ki lehetett volna tiltani. Az alkalmat várták, hogy lecsaphassanak rá. Ezt ő is érezte, de nem húzta meg magát. Szembe ment a vezetőséggel, hogy elérje azokat a dolgokat, amiket akart. És amiket akart - még ha nem is teljes egészében, de azért jó részben - a nép akarata is volt! Így a sok barátján kívül sok ellensége is akadt.

Egy hajnalban a Terheskanári nevű fazon 30 petákért elárulta őt, még mielőtt a kocka Nap teljesen felkelt volna, és a pók neutralra váltott volna. Felmerült ugyanis, hogy Kraiu nem egyetlen személy. A történet az volt, hogy Kraiu azzal magyarázta meg, hogy olyan sokat van fent a szerveren, hogy valójában három ember játszik egy accounttal. Közeli ismerősei ezt cáfolták, Kraiu később azt mondta, csak viccnek szánta, de a vezetőség az accountshare halálos bűnét komolyan vette. Kraiu-t örökre és végérvényesen kitiltották a szerverről.

Azokért a dolgokért tiltották ki, amiket mind akartunk, amiket mind oda akartunk vágni annak a pár embernek a szemébe, de nem mertünk, csak Kraiunak panaszoltuk el. Mondhatjuk úgy is, hogy a mi bűneinkért bannolták, hogy az eredendő balcklistünktől megszabadítson.

A közösségek megremegtek, az indulatok felkorbácsolódtak. Egyesek azonnal itt hagyták a szervert, lévén Kraiu és a közössége miatt jártak játszani már hosszú ideje, mások örültek, hogy végre a bomlasztó elem kikerült, akinek semmi helye nem volt itt. Megint mások annak örültek, hogy átvehetik a gazdaságban elfoglalt helyét - de mindhiába, senkinek sem sikerült.
Még a kitiltása után hosszú idővel is ő volt a leggazdagabb játékos, a tőzsdére feltöltött anyagaiból nagyon hosszú ideig építkezhettek a játékosok (akiknek Kraiu tanította meg a tőzsderendszer kezelését).

Vádolták azzal, hogy a közösséget széthúzza, a gazdaságot tönkretette, de lássuk be, az idő ennek épp az ellenkezőjét mutatja: miután elment, sokan követték őt a semmibe, a gazdasági rendszer pedig egyszerűen megszűnt létezni, ezen a forradalmasított tőzsderendszer sem sokat segített.
Emlékére Citadell Cityben megalapították a "Megváltó Kraiu Székesegyház"-at.

6. Fejezet
A feltámadás és a Nihil

Az eset egy idő után lecsengett, de a régebbi játékosokban mind mély nyomot hagyott. Voltak, akik még sokáig várták az unbant, próbálták meggyőzni a vezetőséget a visszavonásról, de hiába. Az mindenesetre biztos, hogy mindenkinek megvolt a maga véleménye, vagy akár története Kraiuról.

Azonban egy idő után rebesgetni kezdték, hogy vissza fog térni, újjá fog születni. Megindultak a találgatások. Honnan a pletyka? Tényleg megtörténik? Vagy csak egy legenda, mint Herobrine? A találgatások a nevű Wubless játékos irányába terelődtek. Volt aki azt állította, Wubless a szomszédja, más pedig azt, hogy ő nem más, mint Kraiu.

És tényleg. Kraiu élt a Huncraft íratlan szabályával: új acc - új esély. Továbbra is sokat épített csoportjával, de csendesebben ugyan, mégis megmaradtak a súrlódások. Nem "moderátorkodott" többet, az új játékosok hamar tovább álltak. Valami végérvényesen megváltozott.

Sokan temetni kezdték a szervert, egyre többen kezdték keresni a megoldást. Váltsunk kreatívra, igaza volt Kraiunak? Vagy törődjünk jobban a játékosok igényeivel, próbáljuk összetartani a közösséget? Sajnos ez nem sikerült. Sokan azzal magyarázták, hogy az emberek megunták a Minecraftot. A játékosok egyre fogyatkoztak, lassan a moderátorok is elmaradoztak.

Egyszer aztán beütött a végzet: a Bukkit fejlesztése megállt, így a szervert sem tudják tovább frissíteni. A vezetőség ezért úgy döntött, ideiglenesen kreatívra állítja a szervert. Erre sok játékos felbuzdult, de a kezdeti lelkesedés után végleg kiürült a szerver. Kraiu ebben biztosan tévedett. Ironikus, hogy megvalósult amiért annyira küzdött, de ő már nem élhette meg azt.


Konklúzió: a történet tanulsága mindenki számára örök érvényű: becsüljük meg azt, amink van, és mind a játékosok, mind a moderátorok és adminok hallgassák meg egymást, fontolják meg egymás véleményét, hiszen csak együtt van értelme a játéknak. Bánjunk egymással tisztelettel, úgy, ahogyan azt mi is elvárnánk, hiszen csak úgy működhet a közösség. És a legfontosabb: legyünk egymásra mindig tekintettel, hogy az ilyen dolgok ne ismétlődhessenek meg.


Csatolmányok:
Magyarázat: Megváltó Kraiu Székesegyháza - Citadell City
2013-03-19_17.58.24.png
2013-03-19_17.58.24.png [ 948.08 KiB | Megtekintve 4112 alkalommal. ]
2015. április 4., szombat 17:43
Profil

Csatlakozott: 2015. április 4., szombat 13:59
Hozzászólások: 2
Hozzászólás Re: Húsvét
Ezt a "kis" írást majdnem 4 óra alatt írtam meg. Nem kívánok senkit hibáztatni, sem vitát generálni. Ha tetszett, kérlek osszátok meg a Huncraft Facebook oldalán!
Köszönettel,
Aaaaaaaaaaaaaaa


2015. április 4., szombat 17:45
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2012. május 28., hétfő 13:21
Hozzászólások: 505
Hozzászólás Re: Húsvét
Kép

Bár nem értek egyet mindenben, illetve felfogom, miért írtad álnéven, de mégis sokat mosolyogtam és nevettem ezen az íráson.
És legyen mostanra akármilyen valószínűtlen, ezt elolvasva azt remélem én is, hogy az 1.8 survival és a nyári szünet együtt biztosíthat majd a szervernek egy újrakezdést, egy feltámadást. És leszen béke, boldogság, közös projekt. Vagy valami, ami megközelíti. :)

(Kraiu karakterével meg vigyázni... nem véletlenül "becézzük" Tudjukkinek a chaten egy ideje... leírni a nevét közel áll a vitaindításhoz :D)

_________________
- Eriaror


2015. április 4., szombat 18:59
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2011. december 19., hétfő 0:02
Hozzászólások: 405
Hozzászólás Re: Húsvét
Hát ez hatalmas lett! :D
Csatolmány:
rambo.PNG
rambo.PNG [ 346.22 KiB | Megtekintve 4094 alkalommal. ]

_________________
Kép


2015. április 4., szombat 20:56
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2013. június 9., vasárnap 13:01
Hozzászólások: 75
Hozzászólás Re: Húsvét
wow.azt hiszem, hogy kicsordult egy csepp konny a szemembol, de az is lehet, hogy csak a nagy huzat zavar :D

_________________
Kép


2015. május 10., vasárnap 19:39
Profil
Avatar

Csatlakozott: 2013. január 4., péntek 20:59
Hozzászólások: 80
Hozzászólás Re: Húsvét
A huncraft krónikája :neckbeard:


2015. május 15., péntek 16:37
Profil

Csatlakozott: 2011. szeptember 25., vasárnap 6:32
Hozzászólások: 152
Hozzászólás Re: Húsvét
Amúgy bármennyire is komolyan mondod/viccként/bármi... Valljuk be, tényleg így állunk. Aztán, hogy Jézus helyébe lép-e a semmiből valahonnan egy Mohamed, és a 3. fázisba lépünk-e az még érdekelne engem ;)

_________________
A beszéd nem kommunikáció.
A Gonoszságot nem lehet tanulni. Erre születni kell!


2015. július 16., csütörtök 22:48
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 7 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
Ez nem a Starcraft-tal foglalkozó Huncraft, az a huncraft.hu